уторак, 26. мај 2020.

IZLOŽBA ILUSTRACIJA, ANIMACIJA I KNJIGA ANAMARIJE VARTABEDIJAN „ROKENROL VODE“



Izložba „ROKENROL VODE“ je prezentacija nove multumedijalne vizuelne produkcije autorke. Izložba se sastoji od četiri segmenta – originalnih crteža, printova digitalnih ilustracija, knjiga umetnika – objekata i video animacija. Ilustracije su nastale za autorske projekte – knjige umetnika („Moje r`n`r nebo“, 2013 – svojevrsni omaž regionalnoj rock sceni, „Zvijezda moga sna“ 2018, „Dani ljubavi“ 2019, „Ostani uz mene“, 2019), ali prvenstveno i za potrebe muzičkog animiranog spota „Zvijezda moga sna“, Neno Belan & Fiumens, Dallas records, 2017. i animiranih koncertnih vizuala realizovanih u toku 2018. i 2019. godine za nastupe istog autora.
Anamarija je dugogodišnji aktivni koncertni rokenrol fotograf i ovaj njen umetnički rad je utemeljen u istraživanju istorijskog konteksta rokenrola, ali i u dugogodišnjoj saradnji sa muzičarima i medijima. Njeno uverenje je: „Rokenrol je stav, ideal, žeđ za slobodom i boljim svetom. Stremi ka prepoznavanju, povezivanju i komunikaciji. Prelazi granice, osvaja prostore duha, svesti i ljudskosti. Kroz istoriju sveta – putnici pevači su povezivali gradove i zajednice i bili izaslanici kulturnih razmena.“
Radovi problematizuju ideju rokenrola prikazanu kroz vizuelnu integraciju prepoznatljivih fizionomija - aktera regionalne rok scene, amblematike gradova, prirodnih lepota, pisma, univerzalnih simbola, kao i motiva vode i neba koji sve to povezuju. Radovi su ilustracije izabranih pesama i vizuelno prenose poruke univerzalnosti duha, otvorenosti, slobode, tolerancije, istrajnosti, preplitanja kultura i kretanja. Nastali su u kombinaciji crteža rukom na papiru i digitalnih fotografija, upotrebom grafičkih računarskih programa i digitalnih tehnologija prezentacije i štampe.        

Rančićeva kuća, Centar za kulturu Grocka, Majevička 9
19 - 30. jun 2020.

Iz predgovora katalogu izložbe:          
ANAMARIJA VARTABEDIJAN I KULTURA ROKENROLA
Stvaralaštvo AnamarijeVartabedijan može se sagledati uvidom u raznovrsnost njenog opusa. Uslovno, potrebno je odvojeno posmatrati njeno slikarstvo  kao „čist“ plastički sistem  - „sliku kao sliku“ i na drugoj strani, bogat likovni angažman u funkciji interpretacija odnosno promocija neke knjige, događaja ili ličnosti. U tim delima ona se služi raznovrsnim sredstvima: fotografijama, instalacijama, video animacijama, muzikom, štampom, digitalnim printovima i crtežima koji su direktni trag njenog tela i duha… Uz fotose i crteže portreta rok muzičara, koji pripadaju njenom „bratstvu“, ona uvek ilustruje nekim atribucijama, stavljajući ih tako u određen poetizovani ambijent iz savremenog sveta, uz „ukrase“ sa formama univerzalnih mitoloških simbola koji doprinose povezivanju ovog doba sa dubinama prošlosti i uma, sa prirodom…
Koristeći konkretne podatke - o likovima muzičara, o ambijentima za koje su vezani, o sadržajima njihovih pesama i njihovim porukama, umetnica ih obogaćuje svojom poetikom, prizorima i simbolima. Nostalgično-sentimentalni prizvuk pojedinih predstava svodi se na „pravu meru“ načinima izvođenja koji nose hladno – stripovski image...
... Anamarija gradi svoju originalnu i bogatu likovnost na osnovama svoga talenta, obrazovanja i senzualnosti. U stvaralčkom opredeljenju, presudan je njen intelektualni stav koji je prerastao u ideologiju – o vremenu i fenomenima čiji je ona svedok.
Značajno je da se izvođačka i likovna aktuelnost njene umetnosti bazira ne samo na ličnom prepoznavanju i osećanju savremenosti, bolje reći saosećanju, već i poznavanju univerzalnih činjenica iz dubina prošlosti, koji su teoretski elaborirani i u umetnosti primenjivani – u raznim vremenima i u raznim vidovima. Stoga, struktura njene umetnosti ima višeznačnost i dragocen je umetnički fenomen izvan okvira vremena na kojem se formalno bazira… kao saučesnik u ovom vremenu i kao posvećeni pedagog, ona oseća potrebu da bez mistifikacije, obrazloži simboliku elemenata koje koristi u stvaralaštvu. Najčešće iz mitologije, psihoanalize, filozofije, nauke… Ona te elemente egzaktno elaborira, dok, istovremeno, mističnost likovnih prizora stvara sopstvenom energijom, znanjem i senzibilitetom…
Na kraju, treba naglasiti da rokenrol kultura - kao deo opšte kulture, nije dobila zasluženu afirmaciju. Ona, svakako, pripada višem nivou civilizacijskog opštenja.

Ljiljana Slijepčević


ANAMARIJA VARTABEDIJAN je rođena 13. 6. 1974. u Beogradu. Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu januara 1998. godine. Novembra 2001. je magistrirala na slikarskom odseku – smer mozaik, kod prof. Branka Miljuša, FLU u Beogradu. Titulu master dizajner (grafički dizajn) stekla je na Fakultetu za umetnost i dizajn u Beogradu, septembra 2014. godine. Titulu doktor umetnosti (primenjene umetnosti i dizajn) stekla je 25. 2. 2020. na Fakultetu primenjenih umetnosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu. Od 1998. je član ULUPUDS-a, u dizajn sekciji. Od 2001. član je ULUS-a u slikarskoj sekciji. Bila je član umetničkog saveta ULUPUDS-a od 2012 – 2018. godine.
Profesor je na Visokoj školi strukovnih studija Beogradska politehnika od 2017. godine, a bila je u zvanju predavača od 2003. godine na istoj visokoškolskoj ustanovi.
Priredila je četrdeset i dve samostalne izložbe u zemlji i inostranstvu od 1995. godine do danas. Osamnaest puta je izlagala sa porodicom Vartabedijan u zemlji i inostranstvu. Grupno izlaže od 1994. na preko sto izložbi.
Bavi se rok fotografijom od 2004. godine. Fotograf-saradnik za Hit stranu Politikinog zabavnika. Pokretač je projekta Rok momenti - izložbe rok fotografije realizovane 18 puta od 2007. godine do danas. Organizovala je izložbu 50 godina koncertne Rok fotografije u Srbiji (25 autora – 100 fotografija) u Galeriji Pro3or decembra 2017. godine. Dugogodišnji je fotograf i saradnik jednog od najvećih hrvatskih kantautora – Nena Belana, za koga je režirala i animirala spot za pesmu Zvijezda moga sna, Dallas records, 2017.  https://www.youtube.com/watch?v=6pwEr3Or190, najavne špice i animirane koncertne vizuale za Koncert pod zvjezdanim nebom, 9. 6. 2018, Šalata, Zagreb, kao i animirane koncertne vizuale za projekat Neno Belan i Fiumens sviraju pesme grupe Đavoli, DOB, Beograd, 14. Februar i Hard Plejs, Zagreb 26. april 2019.
Dobitnik je više stručnih priznanja od 1996. godine do danas.

Нема коментара:

Постави коментар