уторак, 25. септембар 2018.

Predstava "Kralj Ibi" u Novom Sadu (Firchie Think Tank Studio)



U sredu, 26. septembra, od 20 časova u Firchie Think Tank Studiju u Novom Sadu, odigraće se predstava "Kralj Ibi" Dramskog studija mladih Gradskog pozorišta Bečej.
Nakon uspešnog igranja i prepunog gledališta u aprilu, predstava će gostovati ponovo u autentičnom prostoru Firchie Think Tank Studija.

Ulaznice: 200 dinara u pretprodaji
Na dan igranja (na ulazu): 300 dinara
Rezervacije na brojeve telefona: 021 6915-336 ili 062 282 062 
ili na mejl: pozoristebecej@gmail.com

Predstava "Kralj Ibi" je do sada dobila 24 nagrade na 11 festivala u Srbiji i regionu (Sarajevo, Kragujevac, Knjaževac, Jagodina, Leskovac, Obrenovac, Bečej, Sisak, Niš...) i predstoje joj još mnoga gostovanja.

O predstavi:
Dramski studio mladih Gradskog pozorišta Bečej
Alfred Žari: Kralj Ibi
Režija, izbor muzike i kostima, sceografija: Igor Pavlović

Igraju:
Srđan Tomić
Gordana Adamov
Filip Sadžakov
Srđan Kner
Katarina Višković/Rade Maričić
Aneta Tucakov
Vanja Bojović
Miloš Sadžakov
Nataša Stojačić
Stefan Đorđević

Reč reditelja:
Taj Ibi je, slično kao i u drami, ZAHTEVAO da bude saslušan, režiran... Sa police biblioteke urlao je na mene :"Sveće mi za dušu, ne razumem zašto me ne radiš? A ja? A jaaaa????!!!" Bezobrazan i bezobziran, nije mi davao mira. Naravno, sa onim svojim: "Pa šta! Bokca ti božijeg, božijeg ti bokca... ima da me radiš, ima da me režiraš, ubiću te, je l’ čuješ?".
Ja - šta ću, s takvim pritiskom nisam uspeo da se izborim, ali mu rekoh da to nije pravedno, da ne može da mi preti, a on će meni: "Pa šta, kao da krivda nije jaka kao pravda". Onda shvatih da mi nema druge. Sa budalom se ne prepiri! Ko zna kako će sve to ispasti. Pozvah drugare i krenusmo u novu avanturu!
Igor Pavlović

Ukratko o predstavi:
U našoj interpretaciji čuvenog Žarijevog komada prikazana slika društva nije samo komično-groteskna već zapravo veoma opominjuća, pa čak i uznemirujuća, pogotovo kada u okrutnim diktatorskim metodama kralja Ibija i njegove žene prepoznajemo manire nekih savremenih svemoćnih vladara. Iako je sam kukavica i ništarija, taj gramzivi i krvoločni Ibi raznim manipulacijama i brutalnim metodama prisile uspeva da se domogne kraljevskog skiptra i da vlada ostacima poslušnih i uplašenih, tj. slabih i slomljenih. Uz mnogo rediteljske i glumačke mašte, ali i mnogo duhovitosti, želeli smo da prikažemo taj svet ibijevštine ogolivši na sceni mnogobrojne poznate mehanizme totalitarne vladavine – od pretnji i potkupljivanja, preko manipulacije medijima do zavođenja strahovlade. Zato se publika u toku našeg „Kralja Ibija“ mnogo smeje, ali i ostaje zamišljena nad tekstom i porukama.
Zdravko Petrović

Нема коментара:

Постави коментар