среда, 27. март 2019.

Izložba Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića je iznenada sklonjena u KC Srbije u Parizu



Izložba Istorijskog muzeja Srbije, koja je otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu 23. marta ”Srbija 1999. – 20 godina posle - Dok su padale bombe”, Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića je iznenada sklonjena, posle samo dva dana.

Kako za naš magazin kaže Nataša Pejin, koordinator za odnose sa medijima KIC-a, razlog iznenadnog i potpunog uklanjanja kompletne izložbe je konferencija koja je u prostoru KC Srbije u Parizu organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu. Posle samo dva dana od otvaranja izložbe Istorijskog muzeja Srbije u ovom prostoru platna Biljane Vilimon su urolovana, dokumentarne fotografije koje su deo izložbe takođe, slika Vlade Veličkovića je ostala u prizemlju galerije.


- Bila je konferencija povodom 20 godina od bombardovanja Srbije, koju je organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu i odabrali su da to bude u Kulturnom centru Srbije u Parizu. To je bila konferencija zatvorenog tipa. Sinoć, 25. marta su slike skinute, a danas u 18 časova je održana ta konferencija. Na posao sam došla u 11:30 i zatekla zidove galerije Kulturnog centra Srbije u Parizu prazne. U momentu dok sam gledala i čudila se naišao je direktor Kulturnog centra Srbije, Radoslav Lale Pavlović i rekao da danas imamo prijem zvanica u 18 časova i da je iz ambasade dobio nalog da se slike skinu kako, citiram, oficirima NATO-a ne bi bilo neprijatno. Veče pre, sinoć, sve je bilo uklonjeno sa zidova. Zvanice, vojni atašei zemalja, između ostalih i onih, koje su bombardovale Srbiju 1999. Ne znam precizan naziv konferencije. Direktor je nastavio da mi objašnjava da će biti koktel, šta ja treba da radim, navodi Nataša Pejin.


- Rekla sam mu: Vi Lale Pavloviću učestvujete u strašnoj sramoti i poniženju Srbije i srpskih žrtava i treba da vas je sramota. Odbijam da učestvujem u ovome, a što se koktela tiče, u ovakvim uslovima, ni čašu hladne vode neću izneti nikome. Otišao je bez reči, kaže Nataša Pejin, koja je zvanično najavila da od 31. marta neće više raditi u KC Srbije u Parizu.

Nataša dodaje da je pred početak konferencije jedan momak iz organizacije došao u kancelariju i doneo sve kataloge izložbe koji su bili u galeriji, sa pitanjem gde to da skloni? Na njeno pitanje zašto to radi dobila je odgovor da ne sme ništa od toga da se vidi u sali. Potom je došao i direktor i rekao joj da donese mikrofone i uradi tonsku probu.

Nataša je to odbila, jer kako kaže nije želela da na bilo koji način "učestvuje u toj sramoti u Srpskom kulturnom centru gde se ponižava Srbija, umetnici koji izlažu i žrtve bombardovanja 1999., a da kao vrhunac poniženja to sami Srbi organiziju!"


Napomenimo da je izložba slika Biljane Vilimon i Vladimira Veličkovića pod tematskim nazivom "I dok su padale bombe", u organizaciji Istorijskog muzeja Srbije, a povodom obeležavanja dve decenije od NATO agresije na SR Jugoslaviju u Parizu otvorena u subotu, veče pred sećanje na 20 godina od NATO agresije na Jugoslaviju. Prethodno je pomenuta postavka već bila prikazana u Beogradu.

- Veoma lepa inicijativa Istorijskog muzeja Srbije, da organizuje izložbu zasnovanu na likovnom dnevniku koji je Biljana Vilimon vodila za vreme tog užasa, čemu sam se ja, takođe, priključio jednom slikom - izjavio je u subotu na otvaranju za "Novosti", Vladimir Veličković.

Taj užas, prisutan odavno u različitim formama, i dalje postoji u Veličkovićevom radu. Vatra se nije ugasila na njegovim platnima.

- Dok je bude na planeti, biće je i na mojim slikama. Dobro je što je ova izložba prikazana ovde u Parizu, pošto su naši nekadašnji veliki prijatelji Francuzi učestvovali u tom nebeskom pohodu na Srbiju. Kao što se to uvek događa s naše strane, mi vrlo brzo opraštamo. I, dobro je što je tako. Ne treba zapostaviti mogućnost obnavljanja prijateljstva, ali ni zaboraviti ono šta se događalo.

Target još stoji u njegovom ateljeu.

kaleidoskop-media/Gordana Tadić / Foto: Nataša Pejin

Нема коментара:

Постави коментар