четвртак, 03. мај 2018.

"Gibson" podneo zahtev za zaštitu od stečaja zbog propasti ulaganja u elektronske brendove





Kompanija "Gibson", koja je proizvela gitare muzičara kao što su BB King, Sleš, Santana i Bob Marli, podnela je zahtev za zaštitu od stečaja, navodeći kao razlog "razarajući" finansijski pad nakon što se ulaganja u elektronske brendove nisu isplatila.

Prema pisanju "Gardijana", kompanija je u saopštenju u utorak navela da zahteva sudsku zaštitu od kreditora kako bi reorganizovala svoje poslovanje, pozivajući se na Poglavlje 11.

Kompanija sa sedištem u Nešvilu, koja je osnovana 1894. godine, planira da nastavi sa dizajniranjem, proizvodnjom i prodajom muzičkih instrumenata i opreme, uključujući brendove poput "Wurlitzer", "Dobro" i "Epiphone", ali će zatvoriti deo koji proizvodi "Philips" slušalice i druge elektronske dodatke.


Jedan od najpoznatijih svetskih proizvođača gitara na svetu upada u sve veće finansijske probleme, jer se ova industrija bori sa sve manjim interesovanjem za rok muziku.


- Prethodnih 12 meseci, napravili smo znatne korake kroz operativno restruktuiranje -kaže izvršni direktor i vlasnik 36 odsto kompanije "Gibson", Henri Juskijevič.

On je dodao da će se "Gibson", koji zapošljava 875 radnika u Nešvilu, Memfisu i Bozemanu u Montani, "refokusirati na osnovnu delatnost" muzičkih instrumenata, za koje veruju "da će osigurati dugoročnu stabilnost i finansijsko zdravlje".


Kompanija kaže da ima dug između 100 i 500 miliona dolara, uključujući i dugove od najmanje 100.000 dolara drugim kompanijama. Takođe kažu da imaju ugovore sa vlasnicima više od 69 odsto duga koji bi omogućio da nastave sa radom.


Kompaniju je pokrenuo Orvil Gibson, službenik restorana i u početku se fokusirao na mandoline, ali je kasnije oko 1920. počeo da proizvodi bendžo, a zatim i gitare 1930, prateći kako su kako se razvijali muzički ukusi, navodi "Independent". Juskijevič je kompaniju kupio 1986. godine za samo pet miliona dolara. Kako je prodaja pala, on je doneo odluku da se diverzifikuje u elektroniku, pod imenom "Gibson". U sledećem naporu da se preokrene situacija, on je dodao funkciju "G force" za samodešavanje na gitare kompanije, ali su potrošači to odbacili.

- Sve što radimo se tiče muzike – rekao je on za "Vašington post" prošle godine.

Poslednjih nekoliko godina, "Gibsonov" godišnji prihod je pao sa 2,1 na 1,7 milijarde dolara u 2017. godini. Kupovina "Filipsove" audio divizije za 135 miliona dolara 2014. godine pokazala se kao loša odluka.


Previranja koja pogađaju proizvođača gitara koji su favorizovali Nil Jang, Džimi Pejdž i Sleš, česta je priča u industriji.

Prethodne decenije prodaja električnih gitara pala je sa oko 1,5 miliona na oko milion godišnje. U 2010. godini, prodaja akustičnih gitara nadmašila je električne. Neki od industrijskih analitičara zahvaljuju Tejlor Svift za to.

Stručnjaci smatraju da i pored toga što interesovanje za muzikom nikada nije bilo veće, navike mladih su se dosta promenile.



Blic/The Guardian