уторак, 17. јул 2018.

Magistar gitare Damjan Stanišić otvara školu klasične gitare




Posle više od tri decenije provedene na školovanju i usavršavanju van rodnog grada, magistar gitare Damjan Stanišić (48) vratio se u Loznicu s namerom da svoje znanje i bogato iskustvo prenese mladima u zavičaju koji bi da krenu sličnim putem kojim je i on prošao družeći se sa popularnim isntrumentom. Već u septembru “Studio klasične gitare” trebalo bi da primi prve polaznike

Poslednjih deceniju i po Damjan Stanišić živeo je i radio u Sloveniji, baveći se pedagoškim radom, ali i koncertnim nastupima, kao solista i član različitih muzičkih sastava ili jedan od osnivača “Dua Ponte” s kojim je proputovao Balkan.

- Posle mnogo godina vratio sam se korenima. U rodnom gradu ne živim još od 1985, a od 2002. godine sam radio u Sloveniji. Ni svi pedagoški i umetnički uspesi koje sam tamo postigao nisu nadvladali nostalgiju koju sam poslednjih godina počeo da osećam prema svojoj zemlji i rodnom gradu. Vratio sam se sa željom da bogato iskustvo prenesem deci i mladima u našem gradu. U septembru ću otvoriti prvi studio klasične gitare koji pretenduje da postane mesto gde će se stručno i posvećeno raditi sa našom decom.  Nastavu ću izvoditi u manjim grupama i individualno, a studio će organizovati javne nastupe i koncerte za učenike - otkriva nam Damjan svoje planove i dodaje da će se baviti i pripremom talentovanih učenika za upis u srednju školu i na akademiju, kao što je i do sada mnogo puta uspešno radio.

Stanišić je rođen u Loznici, gde je 1985. godine završio osnovnu i nižu muzičku školu (za tri godine) na odseku gitare. Srednje muzičko obrazovanje u MŠ “Josip Slavenski” u Beogradu završio je 1989. godine sa najvišom prosečnom ocenom iz glavnog predmeta - gitara, a kao učenik srednje muzičke škole dobitnik je dve republičke i jedne savezne nagrade u bivšoj SFRJ. Diplomirao je 2000. godine na Muzičkoj akademiji u Beogradu, a magistrirao je 2007. godine.

- Sada se pripremam za upis na doktorske studije na Muzičkoj akademiji u Beogradu, takođe u klasi profesorke Vere Ogrizović. Inače, sa “Duom Ponte”, u kojem je i moja koleginica Alja Petrič iz Maribora, objavio sam dva diska koja su izašla u decembru prošle godine. Prvi “Vrvohotci” (šetači po žici) naše je autorsko delo u saradnji sa troje pesnika na čije tekstove smo radili muziku. Alja se iskazala kao odličan autor muzike a ja sam se bavio aranžmanima. U Sloveniji je taj CD već zaživeo. Drugi, posebno meni drag projekat “Koreni” direktno je povezan sa mojim povratkom u Srbiju. Obradio sam na svoj način srpske narodne pesme. Spoj mog načina sviranja i Aljinog pevanja je pun pogodak. Projekat je naišao i na pozitivan odziv slovenačke publike. Saradnju nastavljamo kao i do sada, a kilometri između nas  nisu prepreka. Kroz predstavljanje ostvarenja “Dua Ponte”, budući polaznici studija gitare će imati priliku da se upoznaju i sa drugim muzičkim pravcima i kulturama - navodi Stanišić i ističe da će škola biti namenjena svim uzrastima.

Foto: Lična arhiva sagovornika
Izvor: S.P./loznickenovosti

Нема коментара:

Постави коментар